.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

23 November 2009

beRcINta SeBeluM @ SeLePAs KaWin MaNA laGi BaIK

Salam untuk semua rakan² blogger sekalian,dah lama rasanya saya tak buat N3 kat blog ni...dan untuk kali ini saya saja jer nak kongsikan tajuk yang seperti diatas tu...hehee dan tajuk ni juga sama dengan tema pertandingan dikir barat yang berlangsung semalam kat tv2 secara langsung........

Dalam kita membicarakan hal yang sebegini maka akan timbul lah pendapat yang bermacam² dengan hujah yang tersendiri kan....dan pada saya sendiri pun agak payah untuk mengatakan
yang mana lagi bagus adakah bercinta sebelum atau pun selepas berkahwin...dan pada saya terletak pada diri sendiri...lor.

Dan saya sendiri pun chentha dulu baru kawin ma...heheheh dan rasanya yang korang sumer pun sama macam saya juga la kan...dan jarang la sekarang ni kalu orang kata kawin dulu baru nak bercinta kan...sebab apa saya cakap gitu sebabnya zaman sekarang ni,kita kalu nak kawin mesti kita yang cari sendirikan dan biasa nya bila kita cari sendiri kita mesti nak couple² dulu kan... nak pegi tgk wayang la....dan pegi piknik la...hahaa tu bukan saya ok...tak main la tgk² wayang ni...hehehe

Dan pada saya juga kebanyakan bila orang kawin dulu baru nak bercinta ni mesti kes orang tua yang cari kan pasangan..mungkin anak tu jenis yang tak kisah atau pun terlalu sibuk sampai tak sempat nak carik jodoh untuk diri sendiri dan yang paling last sekali orang tu jenis yang pemalu atau pun takut untuk nak tackle pasangan heheeh..betul tak..

Dalam kes ni juga ada yang kata kita bercinta dulu baru bagus baru kita boleh kenal hati pasangan kit adan ada yang kata kawin dulu baru bercinta lagi bagus...dan itu semua terpulang kepada individu masing²...

Jadi apa pun yang dibuat keputusan ditangan masing² dan sikap saling bertolak ansur sesama pasangan adalah sikap yang paling penting dalam berumah tangga...Cewah..mcm nasihat la pulak.........poyoh jer saya ni kan..

Dan korang sumer mesti ada cara masing²kan..dan buat lah yang mana yang terbaik untuk diri sendiri....dan ingat tu tolak ansur paling penting ok.........


Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.