.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

04 January 2010

Malu GaRa² si PenJual BuRgeR


Malam minggu tu hari aku n family g jalan² kat Danga Bay,keluar lepas Isyak dah penat pusing dan lepak kat Danga Bay,bawak si haikal dan si haizi naik keta api dan main mainan yg semua kena bayar tu kita orang lepak budak² cina datang tunjuk sistem audio keta depa dan ada juga ekzos berapi.... dah penat baru lah..rasa nak balik...lebih kurang pukul 12 tgh mlm la...tiba² perut lak rasa lapar.

so aku teringat la...ada satu gerai jual burger yang baru bukak sebelum sampai kat taman aku tinggal tu...memang dah lama aku tu perhatikan ramai juga org yg singgah beli kat situ,dalam hati aku mesti sedap ni burger mamat ni...

So bila samapai jer kat kedai burger tu aku pun singgah,dalam masa tu ada la akak 2 org yg tgh tggu burger depa siap,aku pun parking keta dan terus order,sebelum tu aku tanya dulu mamat tu ada lg ker burger ni maklum dah dah tgh mlm...tapi pertanyaan aku tak dijawap pun..dalam hati ceh...sombong nak mampus dia ni mcm tak nak niaga jer.

Dalam pada tu aku tgk akak tu tgk aku semcm jer..aku tanya juga knpa tgk semcm jer akak ni...dalam hati da...,tiba-tiba si mamat jual burger tu pun bagi kat aku menu dan harga burger yg dia jual...rupa-rupanya mamat bisu la...pastu baru akak tu ckp kat aku dia ni bisu la dik....

Punya la...aku tahan aku punya malu dan tahan ketawa aku tu...sampai wife aku pun perasan...hahaha.....
Dah gitu terbantut aku nak mintak mayonis lebih....takut nanti pening lak mamat tu...

Note**Tgk org bisu pun rajin nak carik duit lebih,walaupun dia tahu mungkin yg dtg beli tu semuanya yg pandai ckp....ni ramai yg cukup sifat tau nak melepak jer...merempit sana sini..heheheh...







4 comments:

Anisa said...

sedapnye bege..

kawie2020 said...

ko x salah bro coz ko x tahu tapi aku suka bila ko menghargai mamat jual burger tu.

walaupun dy bisu tapi berusaha untuk mencari rezeki..

Unknown said...

hmmm tu la..patut yg cukup sifat tu buat mcm gitu gak..yg nk melepak jer.(kawie)

||alis|| said...

betol la tuh, kadang2 yg sempurna sifat boleh kalah sama dengan kurang sempurna.

sebab apa? mereka bersyukur lebih atas apa yg diberikan, dan redha atas apa yg kurang.

tapi kekadang tuh....... vice versa :)

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.