.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

14 January 2010

MerOkOk...KeNApA

Salam....untuk N3 kali ni aku nak mengutarakan...permasaalah...aku ler...aku berkwn dengan semua orang ada yg merokok dan ada yang tidak merokok...atapi kekadang aku dan mungkin korang semua yang tidak merokok terkadang tu rasa tak puas hati jer dgn perokok ni...betul tak...

Dia orang ni kalau nak merokok bukannya nak tgk org kiri dan kanan,depan dan belakang pun tahu..² rokok tu dan menyala dah..dan yang lagi buat aku sakit hati..asap tu siap hembuh kat...tmpt orng lain lagi...ni yang aku mmg tak suker..wahai si perokok.

Kisahnya pagi tadi la aku dan wife aku baru duduk nak sarapan pagi...alih² kat belakang aku tu ada la...3-4 orang makhluk Tuhan yg paling seska tuk diri sendiri mereka,,,tengah syok merokok.. dan asap tu...meghala ker aku..bkn sikit² dah mcm serombong kapal lagi...perh aku punya la angin..aku sempat toleh belakng dan jeling...jer..salah sorang tu perasan dan lepas tu masing² buat tak tahu jer...macam tak bersalah pun...

Itu la sifat sebenar perokok..memang jenis tak fikir pasal orang lain...ni kalau ada yg baca N3 ni seorang perokok jgn nak marah kat aku,tapi cuba fikir secara rasional tentang hak orang lain...tanpa mengambil kira hak anda....kerana kemudharatan aku melibatkan orang lain....

Kalu nak hisap tu..cari lah tempat yg sesuai....bukannya tgh² orang ramai....

Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.