.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

20 June 2009

SeLaMaT HaRi BaPa

Mungkin yang ramai dah tahu dan mungkin ada yang tak tahu langsung pun,Tak pe ni aku bagi tahu yang hari bapa disambut pada hari Ahad ketiga bulan Jun pada setiap tahun, ini bermakna tahun ini jatuh pada 21 Jun 2009.Macam biasa lah kan HARI BAPA kurang disambut berbanding hari ibu.

Pada aku kita patut meraikan sebagai lambing kasih kita kepada orang yang banyak berjasa untuk kita dan keluarga kita.Posting kali ni juga aku cipta satu sajak Khusus untuk ayah aku yang bernama MD.NOR BIN HASAN.
Dan untuk semua ayah-ayah di mana pun berada dimana pun termasuk aku pun.

Bila dah berkahwin dan mempunyai keluarga sendiri baru aku tahu yang bukan senang nak menjadi ketua keluarga.Macam ayah aku yang hanya bekrja kampung dan pendapatan yang tak seberapa.Tapi aku tetap berbangga kerana ayah ku mampu menyara kami 8 beradik semuanya.

Sajak dibawah ni aku cipta secara spontan jer tentang pengalaman yang pernah aku lalui.



SELAMAT HARI BAPA (AYAH)

Ayah

Dikeheningan pagi hidupmu sudah bermula
Disaat itu aku masih lagi lena dibuai mimpi
Besar sungguh jasa dan pengorbanan mu AYAH
Tidak termampu untuk anak mu ini membalasnya

Ayah…

Tapi percayalah yang anak mu ini terlalu menyanyangi dan merinduimu
Tiap kali aku berdoa untuk kebahagian dan kesihatan mu ayah
Tiap kali itu lah air mata mengiringi anak mu ini
Aku terhutang segalanya dengan mu ayah.
Tidak termampu untuk ku membalasnya.

Ayah...

Terlalu banyak kenangan aku bersamamu ketika kecilku
Aku selalu mengikutmu menjala ikan
Banyak yang aku pelajari dari kecekalanmu ayah
Demi mencari rezeki yang belum dijanjikan

Ayah...

Bagiku engkau lah perwira
Engkau tak pernah mengenal rasa penat dan lelah
Hari ini kudratmu makin berkurang tapi
Ayah tetap bekerja demi untuk tidak menyusahkan anak-anak

Ayah...
Hati mu memang luhur
Ikhlasmu memang terpancar pabila aku memandang mu
Tak terbayar oleh ku akan jasa mu ayah

Ayah...

Ketika aku kecil engkau lah perlindung ku
Ketika aku sakit engkau lah penawar ku
Ketika aku menangis engkau lah penghiburku
Ketika aku gembira engkau lah azam ku

Ayah...

Kita terpisah dek kejauhanku
Untuk mencari rezeki dirantau orang
Ayah engkau bagi ku umpama Bulan
Yang terus menyinari hidup ku
Dan terus ku junjung sampai hayat ku

Ayah...

Terima kasih atas segalanya
Aku terus berdoa agar ayah

Terus diberi kesihatan dan kekuatan

Ayah sampai masa kita tetap berjumpa.

Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.