.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

08 September 2009

HoBi BaRu Yang Tak DiSaNGKa²

Assalamualaikum,dah lama juga rasanya ana tak update blog bukan tak der masa tapi ana tak tau nak tulis apa.Ok la untuk kali ini ana dengar cara tidak sengaja dah ada hobi baru dibulan puasa ni apa lagi hobinya ana pergi mancing udang la,tapi bukan kat laut ataupun sungai tapi kat kolam jer...

Kisahnya ana pergi tukar cermin kereta ana yang retak akibat terkena batu masa pergi jalan-jalan nga family dulu.Nak dijadikan citer nak tunggu cermin keta baru ana ditukar lama gak jadi ana saja jer tengok kat sebelah kedai tu ada kolam mancing udang ana pun terus jer minat nak mancing udang.

Tak lama la juga dalam 5minit udang tu pun terus ngap jer ana punya pancing agaknya lapar la tu..Untuk satu jam bayaran sebanyak RM14,tak tahu la mahal ker apa kalau dah minat tu apa pun orang sanggup dan bukan main ramai lagi orang yang mancing kat situ.

Padahal kalau beli kat pasar dah dapat sekilo kot..hehehehe

ni la umpan yang disediakan sekali
opong-opong tempat ana panggil

ni la mangsa pertama yang ana dapat ni keadaan dalam kolam pancing
ni mangsa seterusnya
ni la yang ana dapat 5 ekor jer semuanya,
ni goreng pun sodap ni

Dalam masa kurang sejam kereta aku pun dah siap dah dengan cermin baru nya..tengah duk syok-syok mancing tauke cina dah tepon cakap keta dah siap dah....so ana pun mancing sejam jer la..

Untuk lain episod ana akan letak la gambar keta ana yang tengah tukar cermin tuh...

Nota kakiku:untuk n3 kali ini dan seterusya saya akan gunakan kata ganti diri sebagai ana,kalu dulu tu ana guna aku la saya la,so bila dah guna ana ni teringat zaman sekolah Arab dulu tu....hehehe harap maklum.
Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.