.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

03 August 2009

JiWa SeOrAnG Muk'Min

Asslamualaikum untuk entri kali ini aku terdetik untuk menulis mengenai perhimpunan untuk mansuhkan ISA. untuk tulisan aku kali in aku tajuk kan Jiwa Seorang Mukmin mengakui bukanlah seorang yang betul-betul alim apatah lagi seorang ulamak.Aku juga bukan penyokong atau penentang tapi aku hanya mahukan kehidupan yang sementara ini dengan penuh keimanan dan keamanan demi sebuah kehidupan yang murni.


Jiwa seorang mukmin

tidak akan memberontak

untuk menunjukkan rasa tidak puas hati mereka,

Jiwa seorang mukmin

tidak akan biarkan

perasaan marah

menguasai dirinya,

Jiwa seorang mukmin

tidak akan merelakan

dirinya menyusahkan orang lain,

Jiwa seorang mukmin

tidak suka melihat

atau melakukan kerosakan di muka bumi ini,

Jiwa seorang mukmin

lebih rela menahan kemarahan

dari melepaskannya

secara membuta tuli,

Jiwa seorang mukmin

selalu sedar yang setiap perbuatan

pasti ada perhitungan dari

ALLAH,

Jiwa seorang mukmin

adalah mereka yang

tenang dalam melakukan s

sesuatu tanpa ada yang terasa

kesusahan tentang apa yang dilakukannya.

Ini sebagaimana yang dimaklumkan Allah SWT bahawa Dia tidak menyukai kerosakan. FirmanNya: “Sedang Allah tidak suka kepada bencana kerosakan.” (al-Baqarah, 205).

Note: maaf jika ada yang terasa tentang apa yang aku luahkan diatas.Bukan begini cara kita orang timur dan mempunyai agama yang suci untuk menunjukan rasa tidak puas hati kita.Masih banyak ruang atau cara yang mampu kita lakukan untuk kita merubah sesuatu.

No comments:

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.