.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

10 August 2009

KuIh rAyA

Assalamualaikum

Hujung minggu aku lepak kat umah jer,tgh syok tgk tv jer wife aku panggil mintk tolong dia wat kuih raya...heheh puasa pun tidak lagi tut..tut..dah nak buat kiuh raya..
Kerja aku senang jer aku bahagian gulung jer kuih tat nenas yang dia buat tu...
Bukan apa pun tahun ni aku balik raya kat kelate,so byk la yang nak di bagikan kuih kan..nak beli tak larat ooo.Semuanya dah mahal-mahal,nasib la rajin si wife aku ni nak wat kuih..dah ada 3 jenis kuih dan yang siap...






ni la rupa nye tepung selepas diadun

ni pulak jem nenas

ni bentuk sebelum digulung oleh aku

ni la rupanya kuih tat yg siap digulung
ni telur dicampur nga pewarna nk kasi cantik kuih tuh..

ni la hasilnya setelah siap di bakar

Tempahan tidak di terima untuk kegunaan sendiri dan keluarga sahaja... heheheh. Anak- anak aku memang suka la kuih ni,sampai mama dia pun risau kan habis belum sempat raya.Malamnya aku pergi majlis yasin dan tahlil lagi kat umah jiran aku selang 3 buah rumah dari rumah aku.

Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.