.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

27 October 2009

KrediT KaD oh KrediT KaD

Assalamualaikum
Untuk N3 kali ni bukan kan kondeng sesiapa dan bukannya ada niat politik okey,ni lebih pada tak puas hati jer,,yer la bila dengar bajet yang dibentangkan tu hari oleh PM kita ni,dah la hampes nak dapat bonus tapi dikejutkan lagi bahawa setiap pemegang kad kredit akan dikenakan caj lagi...RM50 tu bukan sikit,walaupun untuk setahun sekali jer.

Saya rasa ramai lagi yang kat luar sana yang mana ada kad kredit tak puas hati kan macam saya ni...dah la saya ni bukannya pakai selalu pun kad ni.Ada pakakai pun untuk kes² tertentu sahaja..kes apa tu..bila nak sesuatu yang berkenan dihati la.. hehehe..
Lagi satu pakai pun wat isi minyak keta jer.....
Saya rasa ramai yang muka macam kat atas tu kan
bila dah kena bayar.heheheh
Saya rasa hampir semua pekerja di Malaysia mempunyai paling kurang 1 kad. Harus diingat bukan semua pekerja di Malaysia wajib membayar cukai, tetapi rata-rata pekerja berpendapatan lebih RM 1,500 sudah ada kad kredit.Jadi pengiraannya, kalau anda mempunyai 3 kad kredit prinsipal dari 3 bank yang berlainan, 2 daripada kad kredit prinsipal itu pula ada 1 kad tambahan, maka anda akan membayar:RM 50 x 3 = RM 150RM 25 x 2 = RM 50Jumlah cukai perkhidmatan kad kredit = RM 200Hahaha kayo la.akayo la..eh sapa yang kayo ek...

NOTE:HARAP PIHAK KERAJAAN KAJI BALIK BENDA NI.....
SALAM 1MALAYSIA "RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"



Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.