.::My NuffNaNG::.

.::SalAM PerSAuDArAAn::.

.::WeLcOmE::.

.::PeNGiKUt SeTiA Ku::.

02 October 2009

MeNGeJaR PeLANgI PetAnG

Assalamualaikum
Mengejar pelangi petang wah tajuk N3 ana kali ni macam tajuk lagu la pulak.Sebenarnya bukan apa pun pelangi ni ana dan family nampak masa kat kampung tu hari.Ana besama isteri dan anak² baru balik dari Kota Bharu tetiba hujan turun dengan lebat sekali,rupanya dalam lebat hujan tu hujan panas...

Tengah duk syok bawak keta ana ternampak la pelangi dan tunjuk la kat anak² ana,tetiba wife ana bersuara dan mengatakan yang dia pun baru sekali ni jer dapat tengok pelangi berlapis dua dan lengkungannya pulak mencapai 180 darjah.

Lalu ana pun mengatakan yang ana pun baru ni la juga dapat tengok pelangi berlapis dua.Tapi sebelum ni pun ana dah tengok yang lengkung dia 180 darjah.Dan gambar ni di ambil berhampiran dengan lapangan terbang Pengkalan Chepa.

Dan memang jarang sekali kita dapat tengok lengkungan pelangi memcecah 180 darjah,tu pada ana la,tapi kalau kita dapat tengok pun dalam 45 darjah tu memang biasa kita jumpa kan.

nampak kan pelangi berlapis dua
ni dalam kaw lapangan terbang
sudut lengkungan 180 darjah



Pelangi salah satu kejadian Allah yang menarik sekali.Dan salah satu yang orang biasa kata bila ternampak pelangi ialah jangan tunjuk nanti buruk tangan....betul ker...tapi kita biasa tunjuk kan bila nampak pelangi,tak der pun terjadi kes buruk tangan.
Mungkin tu salah satu mainan orang²tua dulu kala kot...sebagai gurauan jer kot.

Post a Comment

.::My Starz::.

.::NuffNaNG::.